Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring krijgt. Lees er alles over in ons privacybeleid.

The LEGO Group

A New World of Friends

  • Virtual Reality
  • Omnichannel Brand Activation
  • Experiential Marketing
Scroll cta icon
Scroll voor meer informatie
Klant

The LEGO Group

Markt

Europe, REMEA, APAC, Nordics

Hoofddoel

Awareness / Engagement

Bij de lancering van de nieuwe generatie LEGO Friends, creëerde Engaged een veelzijdige omnichannel merkactivatie. Deze omvatte een interactieve ervaring in de winkel, een boeiende virtuele wereld en een creatieve online zoektocht. Deze activatie bracht de LEGO Friends wereld op een memorabele manier tot leven en bood de doelgroep een onvergetelijke merkbeleving.

Ontdek een
nieuwe wereld vol vrienden

Centraal in onze omnichannel merkactivatie brachten we de nieuwe LEGO Friends sets tot leven in een boeiende virtuele wereld. We creëerden een digitaal miniverse waar bezoekers de Friends wereld konden verkennen, kennismaken met de nieuwe personages, en een kijkje konden nemen in diens slaapkamers, allemaal vanuit het comfort van hun eigen huis.
Winkels veranderen in speeltuinen

Winkels veranderen
in speeltuinen

Door het vertalen van onze digitale ervaring naar de fysieke winkel, veranderden we winkels in interactieve speelplekken met levensgrote replica's van de LEGO Friends Heartlake Internationale School. Zo wekten we de interesse van kinderen en stimuleerden we hen om de nieuwste LEGO Friends set op een speelse manier te ontdekken.

Een interactieve winkelervaring

In de winkel werden bezoekers uitgedaagd om vijf verborgen elementen te zoeken in de POS materialen. De zoektocht in de winkel werd ook online vertaald naar een boeiende widget op de websites van de retailer, waarmee onze omnichannel benadering werd versterkt.
A New World of Friends Mobile screen
A New World of Friends Mobile screen
A New World of Friends Mobile screen
LEGO Friends vriendschapsboekje

LEGO Friends
vriendschapsboekje

Om de doelgroep kennis te laten maken met de nieuwe LEGO Friends personages en hen te helpen nieuwe vrienden te maken op school, deelden we op meer dan 50 plaatsen gratis interactieve vriendschapsboekjes uit.

Op-evenement
VR-ervaring

Verder hebben we het bereik van de activatie aanzienlijk uitgebreid door een meeslepende virtual reality ervaring te ontwikkelen, beschikbaar voor bezoekers op LEGO World.

Een wereldwijde vriendschap
in 25 landen

De lancering van LEGO Friends werd een ongekend succes. Dankzij de samenwerking tussen verschillende afdelingen en een doorvertaling naar 25 landen, in 21 talen, hebben we een uniforme, maar toch op maat gemaakte campagne gerealiseerd die aansloot bij onze diverse, internationale doelgroep.
Preloader circle
Laden...