Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring krijgt. Lees er alles over in ons privacybeleid.

The LEGO Group

Flagship Store Opening Amsterdam

  • OOH
  • Omnichannel Brand Activation
  • Experiential Marketing
Scroll cta icon
Scroll voor meer informatie
Klant

The LEGO Group

Markt

Benelux

Hoofddoel

Awareness / Conversie

Toen LEGO zijn eerste flagship store opende in de Benelux, was het onze missie bij Engaged om enthousiasme te wekken en bezoekers naar de winkel te trekken tijdens het openingsweekend. Dit deden we door middel van een uitgebreide, omnichannel activeringscampagne die op internationale toeristen en op lokale bewoners was gericht.

Aandacht trekken met LEGO-kunst

Aandacht trekken
met LEGO-kunst

Op een strategische locatie op het Museumplein vond een unieke openluchttentoonstelling plaats waarin we beroemde Nederlandse schilders eerden door enkele van hun meest iconische werken met LEGO-stenen na te bouwen. Deze activatie trok niet alleen de aandacht van miljoenen lokale bewoners en toeristen, maar bood ook een onweerstaanbare kans voor foto's. De resulterende foto's werden gedeeld op verschillende sociale mediaplatforms, waardoor het bereik van onze campagne aanzienlijk werd vergroot.
Flagship Store Opening Amsterdam
Flagship Store Opening Amsterdam
Flagship Store Opening Amsterdam
Amsterdam overnemen met city-wide exposure

Amsterdam overnemen met city-wide exposure

Amsterdam werd overspoeld door de levendigheid van LEGO toen we een uitgebreide buitenreclamestrategie in de hele stad lanceerden. We maakten gebruik van kleurrijke LEGO-trams, gigantische OOH-reclameborden, digitale schermen en gedrukte media om af te tellen naar de openingsdag.
Flagship Store Opening Amsterdam
Digitale stragegie

Digitale strategie

We hebben onze offline campagne aangevuld met een digitale en social media strategie. Door teasers en voorproefjes op social media te delen om nieuwsgierigheid te wekken over de winkelinterieur en exclusieve aanbiedingen, hebben we de nieuwsgierigheid en opwinding van ons publiek aangewakkerd.

Wachtrijen
boven verwachting

Zijn we erin geslaagd om van de grote opening een evenement te maken? Absoluut! LEGO-liefhebbers stonden urenlang in de rij, enthousiast om tot de eersten te behoren die de nieuwe winkel betraden. Het openingsweekend was een triomf, met bezoekersaantallen en verkoopcijfers die ver boven de verwachtingen uitstegen.
Preloader circle
Laden...