KBC Bank
KBC Assist
Scroll voor meer informatie
Klant
KBC Bank
Markt
België
Hoofddoel
Awareness / Activatie
KBC Verzekeringen daagde ons uit om de bekendheid van de KBC Assist-app en de gebruiksvriendelijke functie voor het melden van ongelukken te vergroten. Onze strategie betrok het samenvoegen van de werelden van gaming en veiligheid door een branded minigame te creëren.
Communicatie door middel van gamification
De activatie bestond enkel uit een branded minigame. Een boeiende ervaring waarbij spelers behendig obstakels ontweken en ongelukken vermeden. Elke botsing was een kans om onze boodschap over te brengen: "Oeps, een ongeluk? Gebruik KBC Assist." Met deze vorm van gamification betrokken we niet alleen spelers, maar plantten we ook een cruciaal zaadje van bewustzijn over de functie voor het melden van ongelukken in de app.
Vrijdag de 13e claimen
We grepen de bijgelovige sfeer rond Vrijdag de 13e aan als lanceringsdag voor onze campagne. Door gebruik te maken van het geloof dat deze dag een verhoogde kans op ongelukken met zich meebrengt, koppelden we dit slim aan de oplossing die KBC Assist biedt. Deze gedurfde keuze maakte onze boodschap krachtiger, resoneerde bij het publiek en verhoogde hun bewustzijn over veiligheid op een traditioneel onheilspellende dag.
Doelstellingen behalen
Ons uiteindelijke doel was om bewustzijn om te zetten in actie, en dat is precies wat we bereikten. Via onze branded minigame betrokken we gebruikers met gemiddeld meer dan 5 keer spelen per persoon, waardoor we onze boodschap meerdere keren overbrachten zonder irritatie. Dit leidde tot een aanzienlijke toename van app-installaties.